המדריך המלא לתאונות דרכים

– המדריך המלא לנפגעי תאונות דרכים –

• החוק – על-פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד), כל מי שנפגע פיזית/גופנית בתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצויים, ללא קשר כיצד נגרמה התאונה ומי אשם בה (בכפוף לקיומו של ביטוח חובה).

• חברת הביטוח – אם הנפגע הוא הנהג או נוסע ברכב, עליו לתבוע את חברת הביטוח של הרכב בו נסע.
אם הנפגע הוא הולך רגל, עליו לתבוע את חברת הביטוח של נהג הרכב הפוגע.

• פניה לקבלת טיפול רפואי מיד עם קרות התאונה – ישנה חשיבות גבוהה מאוד לתיעוד מקיף ומלא של כל הפגיעות והפציעות אשר נגרמו בתאונה.

• במוקד הרפואי – בדקו כי ציינתם בפני הגורם הרפואי את כל התלונות והפגיעות מהן הנכם סובלים וכמו כן, בדקו כי הגורם הרפואי אכן רשם את כל התלונות בסיכום הרפואי!
במקרים רבים, הנפגע מתמקד באיבר שכואב לו יותר מכל, ולעתים שוכח לציין את יתר התלונות (הקלות יותר) בפני הצוות הרפואי, דבר העלול ליצור בעיה בהמשך ההליך.

• בניית התיק – ככל שקיימים לנפגע כאבים או מגבלות – על הנפגע לפנות לקבלת טיפול רפואי ולוודא שהרופא המטפל מציין בסיכום הרפואי את כל התלונות והטיפולים שהנפגע מקבל.
ברוב המקרים, נזקי גוף נוטים להתגבש רק כעבור חודשים רבים לאחר התאונה, ולכן ישנה חשיבות גבוהה לבניית התיק ולתיעוד רפואי רלוונטי כבר ממועד התאונה ועד לסיום התיק.

• תאונת דרכים במסגרת העבודה
ישנם מקרים בהם תאונת דרכים יכולה להיחשב בנוסף – "תאונת עבודה".
כך למשל, פגיעה בתאונת דרכים במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה – עשויה להיחשב כתאונת עבודה.

• במקרה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, הנפגע יהיה זכאי לקבלת פיצוי גם מהמוסד לביטוח לאומי, וזאת, בנוסף לפיצויים להם הוא זכאי מחברת הביטוח של הרכב.

• רכיבי הפיצוי להם זכאי נפגע בתאונת דרכים שהינה תאונת עבודה הם:
א. דמי פגיעה (ימי מחלה) – עד 91 ימים.
ב. נכות זמנית – בכל תקופת ההחלמה.
ג. נכות צמיתה – ככל שתיקבע נכות צמיתה בשיעור 9% ומעלה.

לסיכום:
• תיעוד אירוע התאונה – בין היתר, צילום תמונות ממקום התאונה (של הנזקים לרכב ולגוף), רישום נסיבות התאונה, מקום התאונה, פרטי הנהגים, פרטי הביטוח, עדים וכיוצ"ב.

• פניה לקבלת טיפול רפואי ראשוני סמוך ככל הניתן לקרות התאונה – תוך ציון מלוא התלונות והפגיעות אשר נגרמו בתאונה, וכמו כן – בדיקה כי הרופא המטפל אכן ציין בטופס הסיכום הרפואי את כל התלונות.

• יש לאסוף ולתעד את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים – ישנה חשיבות רבה לתיעוד התלונות, איסוף החומר הרפואי במלואו, פנייה לבדיקות הדמיה רלוונטיות ולקבלת טיפול רפואי בהתאם לאופי הפגיעה (פיזיותרפיה, הידרותרפיה, שיקום וכו').

• אישור משטרה – יש לפנות לתחנת המשטרה לצורך הוצאות אישור רלוונטי.

• יש לשמור את כל הקבלות ולתעד את כל ההוצאות שנגרמו בגין תאונת הדרכים.
תרופות ועזרים רפואיים, בדיקות של רופאים מומחים, נסיעות, הפסד ימי עבודה, עזרת צד ג' וכו'

• על מנת לקבל ייעוץ מקצועי והכוונה להמשך טיפול לאחר תאונת דרכים, ובכדי למקסם את סכום הפיצוי לו הנכם זכאים, מומלץ לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי.

לקבלת יעוץ מקצועי ולמימוש זכויותיכם, פנו למשרדנו